Friday, February 3
Shadow

En innendørs-utendørs kakerlakkkontrollstrategi


AUSTIN, Texas – I november utnevnte Veseris Ken Bradley til sin nye administrerende direktør. For Bradley var beslutningen om å lede Veseris-teamet både praktisk og personlig.

«Jeg var hos min forrige arbeidsgiver [Allied Electronics & Automation] i 18 år, så jeg er ikke akkurat en stor danseperson, sa Bradley. «Jeg var ikke ute etter å flytte i det hele tatt, og jeg var veldig glad. Vi vokste med stormskritt. Vi hadde gått gjennom transformasjon og jeg hadde bygget et fantastisk lederteam. Men noen ganger når ting klikker, når du lytter og lytter, kan det være overbevisende. Og jeg tror det er det jeg fant her [at Veseris].”

Da en dusørjeger kom og banket på for Veseris-stillingen, nektet Bradley først. Men da de kom til en annen gang, hørte han selskapets historie.

“Instinktene mine slo inn og det de snakket om når det gjelder behovene til selskapet – behovet for å modernisere noen av salgsmulighetene, legge mer vekt på digital og omni-kanal og koble det effektivt til salgsorganisasjonen, som er veldig moden og veletablert i Veseris – den slags resonerer meg. Dette er alle ting jeg hadde gjort i Allied, så det var fornuftig.»

Men beslutningen om å bli med i Veseris føltes mer personlig på grunn av en familietilknytning til skadedyrindustrien.

“Det er ikke derfor jeg valgte det, men det gjorde det absolutt litt mer hjertevarmende,” sa Bradley. “Faren min jobbet med skadedyrkontroll i 25 år.”

Avdøde Vernon Bradley begynte sin skadedyrkarriere med å jobbe som tekniker for Orkin og grunnla til slutt sitt eget selskap, Action Exterminators.

“Min far var veldig, veldig tydelig på at denne virksomheten handler om mennesker,” husker Bradley. «Jeg gikk tilbake til min tid og så på faren min og så hvordan kundene hans hedret ham. De elsket det, vet du? Det var en spesiell forbindelse han hadde med dem som er veldig viktig i denne bransjen fordi du ikke ofte inviterer folk hjem til deg for å jobbe. Jeg tror det er veldig unikt for denne bransjen, det personlige preget. Du kan ikke gå glipp av det. Så mens du vokser virksomheten, vil du kanskje utvikle deg med nye verktøysett og ferdighetssett, men du må fortsette å opprettholde og styrke det personlige elementet som får kunden til å komme tilbake dag etter dag, måned etter måned, jobb etter jobb. “

Bakgrunnen. De siste 25 årene av sin karriere har Bradley, som mottok sin bachelorgrad fra LeTourneau University i Longview, Texas, og sin MBA fra Texas Christian University i Forth Worth, Texas, tjent i roller som spenner over kommersielle og operasjonelle disipliner. Han krediterer en tidlig salgsjobb hos Ryder Systems som hans inntreden i feltet.

“Det var her jeg fikk min forbindelse med kunder og lærte hva det betyr å virkelig jobbe med et forhold og bygge et partnerskap som kan trives,” sa han.

Hos Allied Electronics & Automation startet han som produktsjef og fungerte sist som selskapets Americas-president.

“Allierte er der jeg virkelig kan strekke meg,” sa han. «Det var kulturen som tillot meg å gjøre det. Jeg var i stand til å virkelig utvide rollene mine ved å jobbe på tvers av operasjonelle og kommersielle funksjoner og utvide min generelle ledelseskunnskap.»

Bradley fungerte også som selskapets senior visepresident i Storbritannia i to år. Mens han var der, implementerte han strategier på tvers av flere forretningsdisipliner og erfarne operasjoner på global skala.

Da han kom tilbake til USA i 2019, jobbet Bradley for å akselerere Allieds vekst, og tok den fra et selskap på 600 millioner dollar til over 1 milliard dollar på tre år.

“Vekstbanen vår var et resultat av at vi omfavnet en sterkere allsidig tilnærming,” sa han. «Det var også en kulturell transformasjon. Og så handlet det også om å se etter synergistiske tilbudsutvidelser og uorganiske muligheter som tillot oss å akselerere ytterligere.»

DEN NYE ROLLEN. Da han begynner i sin nye rolle i Veseris, sa Bradley at han er klar til å sikre at “vi gjør den beste jobben i bransjen med å forstå behovene til våre interessenter og bygge tilbudene og forslagene som lar oss bli de ledende talsmenn for kunder og leverandører også. “

En av de største utfordringene Veseris – og bransjen som helhet – står overfor, er å nå yngre generasjoner som «driver forretninger på en helt annen måte», sa han. Han ser for seg at Veseris er en differensiert aktør i bransjen ved å tilby digitaliserte verktøysett til sine kunder samtidig som relasjoner prioriteres.

Andre problemer på Bradleys radar inkluderer ansattes oppkjøp til en stadig mer avsidesliggende arbeidsplass og den økende vekten på bærekraft og miljøkrav i skadedyrbekjempelsesindustrien.

Veseris har tre hovedinteressenter, sa Bradley: kunden, leverandøren og selskapets folk.

“Det er et gammelt ordtak som sier at kunden alltid har rett,” sa han. “Og jeg tror det er mye sannhet i det. Men realiteten er at vi må være balansert mellom vårt engasjement overfor våre leverandører og våre kunder. Vi må representere våre leverandører og gi dem det beste verktøyet for å få produktene deres ut på markedet enn noen andre. Det er derfor de velger oss. Og hvis vi kan gjøre det, vil de fortsette å velge oss.»

Bedriftskultur spiller en rolle for tredjepartsinteressenten.

“Jeg har stor tro som leder at kultur vinner dagen og folkene dine er der du får mest verdi,” sa Bradley. “Hvis du virkelig kan fokusere på dine ansatte som førsteprioritet, har kunder og leverandører en tendens til å bli tatt godt vare på.”

Bradley har vært gift med sin kone Jan i 28 år. De bor i Fort Worth og har to barn, Lauren (24) og Mallory (21).

Innlegget En innendørs-utendørs kakerlakkbekjempelse ble først vist på Hjemmeguiden.