Tuesday, October 8
Shadow

Fem grunner til at PCO-er finner suksess med Wildlife Control Services


CLEVELAND – Ettersom PCO-er tar oversikt over virksomhetene sine, legger mange enten til viltkontrolltjenester eller gjør en samlet innsats for å utvide dette forretningssegmentet.

Viltkontrolltjenester blir sett på som et voksende segment for en rekke PCOer, og 2022 har vært et godt år for viltkontrolltjenester.

I følge en fersk PCT Reader-undersøkelse sa mer enn 80 prosent av de spurte at de det siste året har opplevd en betydelig (56 %) eller beskjeden (25 %) økning i forespørsler om viltforvaltningstjenester, mens bare 6 prosent rapporterte at dette arbeid var bolig eller at de gjorde mindre spillarbeid (12 %).

“Viltevirksomheten i år er opp fra i fjor så vel som de to foregående årene,” sa Dennis Mastrolia, eier av Dennis the Menace Pest Control, Lynn, Mass.

Modern Exterminating, Columbia, SC, startet dyrelivstjenester i sommer da de ansatte en spesialist, og eieren Glenn Matthews sa: “Jeg trodde kanskje han ville være opptatt omtrent halvparten av tiden, men han har vært opptatt på heltid.”

Hos Custom West Pest Solutions Missoula, Mont., sa eier Nate Nunnally: “I år forventer jeg at et sted mellom 35 og 40 prosent av bruttoinntektene våre vil komme fra dyrelivet. [services].”

PCOer kontaktet av PCT nevnte fem grunner til at dyrekontrollmarkedet er sterkt.

EN MER OVERGANGSIG BEFOLKNING. Ettersom folk migrerer til forskjellige deler av landet, er de ofte ikke forberedt på skadedyr på det nylig flyttet sted.

Columbia, SC er et raskt voksende område med folk som flytter til området fra Midtvesten og Nordøst for et bedre klima, lavere skatter og lavere levekostnader. – Vi ser at mange flytter hit. Vi ser mye ny bolig- og næringsutvikling på vei opp, sier Matthews. «Mange henvendelser kommer fra nye huseiere. Når de rydder landene, flytter de inn i områder hvor [wildlife pest] oppholde seg.”

På samme måte, i hans område (Lynn, Mass.), sa Mastrolia: «Bygninger blir bygget; Forstadsutvikling er nå overalt.»

Nunnally sa at Montana har sett en tilstrømning av aldershjem for millioner dollar. «Det er folk som flytter hit og betaler latterlige beløp for eiendom, og de vil ikke ha skadedyrproblemer. Men skal du bo i millionærhytta på himmelen, oppe i skogen eller ved sjøen, får du skadedyrproblemer. Så de kommer til å trenge oss.»

SPØRSMÅL OM KONSTRUKSJON. Tim Leatherman, president for Perfection Pest Control, Union, Ken., hvis selskap betjener Cincinnati/Northern Kentucky-området, sa at han har observert dårlig konstruksjon i hjemmene han betjener. «Det virker for meg som om mange av strukturene ikke er bygget som de skal. Vi vil finne mange oppføringer for vaskebjørn og ekorn. Og, selvfølgelig, flaggermus. Vi finner mange innganger for flaggermus.»

I Montana sa Nunnally at det ikke er uvanlig at folk bygger tømmerhytter for millioner dollar, uten å innse hvor utfordrende skadedyrbekjempelse, spesielt flaggermus, kan være.

“Entreprenører, og noen ganger hyttespesialister, forstår ikke hva som skal til for å forsegle en tømmerhytte, så vi blir kalt inn for å få jobben gjort,” sa han.

STRATEGISK PERSONELLOVERFØRING. PCO-er tenker mer strategisk når det gjelder ansettelse, matching av ferdigheter til stillinger.

I årevis hadde Matthews ønsket å starte en dyrelivsvirksomhet, men det var ikke før han fant en spesialist, Tony Taylor, at han tok steget. Taylor jobbet for en parktjeneste i West Virginia, og søkte først på en teknisk stilling. Da Matthews gjennomgikk Taylors bakgrunn, trodde han at hun ville være en ideell person for å starte sin egen dyrelivsvirksomhet. «Han virket veldig villig til å starte noe eget. Så vi bare gikk derfra. Jeg tok en av lastebilene våre og fulgte den til dyrelivet [tools and materials] på ham,” sa Matthews.

Nunnally krediterer også selskapets vekst til teamet. «Jeg har en sønn i slutten av 40-årene, og han har også vært gründer. Han kan rive fra hverandre en sofa i en hytte med en million dollar og sette den sammen igjen som om den aldri var der.»

SMART MARKEDSFØRING. PCOer er også mer strategiske når det kommer til markedsføring. Jerry Swoboda fra Swoboda Pest & Termite Control, College Station, Texas, sa: “Et av de største problemene med å få [wildlife] selskapet sikrer at du har de riktige søkeordene i Google-profilen din.»

Swoboda sa at selskapet hans driver mye med fjerning av slanger og beltedyr i området hans. Selv om han sa at dyrelivskontrollen har vært flat i år, tror han at ting vil bli bedre når været avkjøles.

Perfection Pest la til dyrekontrolltjenester for tre år siden, og president Tim Leatherman sa at selskapets kjøretøyinnpakning, som har en vaskebjørn, har vært et vellykket markedsføringsverktøy. «Når vi går inn i et nabolag, har vi faktisk sett folk ta bilder av lastebilene våre. De vil ringe oss og si: ‘Vi så lastebilen din i nabolaget.’

PRAKSIS FOR LUTEN AV COVID. I likhet med andre segmenter har viltkontroll blitt påvirket av COVID.

Spesielt utendørs fôring ble nevnt som en årsak til at noen skadedyr i dyrelivet (f.eks. gnagere og vaskebjørn) blir mer problematiske i kommersielle kontoer.

“Noen leietakere og innbyggere, i det minste i våre områder, ser ut til å være mer avslappede når det gjelder prinsippene for søppeltømming og ekskludering,” sa Mastrolia.

Og ettersom folk tilbrakte mer tid innendørs under sperringen, observerte de også flere dyrelivsproblemer i hjemmene og på eiendommen deres.