Tuesday, November 29
Shadow

Svarte er like interessert i å kjøpe elbiler som hvite forbrukere – det største hinderet er tilgang til lading


En nasjonalt representativ undersøkelse av 8 027 amerikanere viser at på tvers av alle rasedemografier er den generelle interessen for å kjøpe elektriske kjøretøy høy. Blant respondentene sa 33 % av hvite respondenter, 38 % av svarte respondenter, 43 % av latinamerikanere og 52 % av asiatiske amerikanere at de “definitivt” eller “seriøst” ville vurdere å kjøpe eller lease et elektrisk kjøretøy som deres neste kjøretøy.

Undersøkelsen ble utført av Consumer Reports med deltakelse av ideelle fortalergrupper GreenLatinos, Union of Concerned Scientists og EVNoire og ble gjennomført fra 27. januar til 18. februar 2022 av NORC ved University of Chicago, en objektiv, ikke-partipolitisk forskningsorganisasjon . .

Elektriske kjøretøy er avgjørende for å redusere utslipp fra transport, men fargesamfunn bruker for tiden denne nøkkelteknologien mindre enn hvite sjåfører. Denne undersøkelsen, som jeg var rådgiver på, bidrar til å belyse noen av årsakene til denne endringen.

Renere luft for alle

Luftforurensning i USA påvirker fargesamfunn uforholdsmessig. For å ta bare én statistikk, er det omtrent tre ganger mer sannsynlig at latinamerikanske barn bor i et fylke med luftforurensningsnivåer som overstiger føderale luftkvalitetsstandarder enn ikke-spanske hvite barn.

Transport er hovedkilden til skadelige luftforurensninger, spesielt nitrogenoksider. Disse forbindelsene bidrar til dannelsen av bakkenivå ozon og smog, som kan forårsake eller forverre mange typer luftveissykdommer.

Kjøretøy avgir også sot og giftige forbindelser. På grunn av disse forurensningene har mennesker som bor i nærheten av veier økt risiko for sykdommer, inkludert hjertesykdom, nedsatt lungeutvikling hos spedbarn, prematuritet og lav fødselsvekt, barneleukemi og for tidlig død.

Transport er også den største kilden til utslipp av global oppvarming i USA. Biler og lastebiler står for 58 % av klimagassutslippene fra transport. Værrelaterte hendelser som hetebølger, luftforurensning og flom kan bli forverret av klimaendringer og uforholdsmessig skade amerikanske fargesamfunn.

Klimaendringer påvirker uforholdsmessig lavinntekts- og minoritetssamfunn i USA

Hvor kan vi koble til?

Undersøkelsen vår var den første forbrukerfokuserte analysen av barrierer for bruk av elbiler etter rase og demografi. Målet er å hjelpe beslutningstakere og talsmenn bedre å forstå hvorfor svarte og latinoer kjøper færre elektriske kjøretøy enn hvite, og hva som forklarer gapet.

Vi fant ut at lading av elbiler hjemme – den rimeligste måten å lade elbiler i dag – ikke er et like levedyktig alternativ for alle lokalsamfunn, spesielt de med en høyere prosentandel av leietakere eller bygninger. Det er mye enklere for huseiere å installere elbil-ladeutstyr på eiendommen deres og bruke det til å trygt og bekvemt lade kjøretøyene sine over natten.

I vår undersøkelse eide nesten 75 % av hvite respondenter hjemmene sine, sammenlignet med mindre enn 50 % av svarte respondenter og litt over 50 % av latinamerikanere. Flerfamiliehus, som bygårder, tilbyr ofte ikke elbillading for beboerne. Vi fant ut at å øke tilgjengelig, rimelig og pålitelig offentlig ladeinfrastruktur for elbiler på trygge steder ville møte alle disse gruppenes største bekymringer om lading av elbiler.

Undersøkelsesresultatene viser også at forbedret tilgang til finansiering og insentiver for nye og brukte elbiler vil bidra til å fremskynde bruken av elektriske kjøretøy.

Mottar en melding

Resultatene våre viser at økt tilgang til elektriske kjøretøy er en nøkkelmåte for å utdanne publikum om fordelene ved å kjøre dem. Men det er ennå ikke klart hvordan man kan lage engasjerende utdanningsinitiativer som retter seg mot svarte og latinoer og adresserer deres spesifikke behov og bekymringer.

Å finne bedre måter å engasjere fargesamfunn og latinamerikanere i EV-overgangen er viktig fordi det kan bidra til å tette hull og redusere systemiske barrierer for adopsjon og oppnå miljørettferdighet.

Å gi bistand og insentiver til leiligheter og borettslag for installasjon av elbilladere vil bidra til å redusere barrierer for utbredt bruk av elbiler. Vår forskning fant at svarte og latinoer er mer sannsynlig å bruke offentlig parkering eller parkering på gaten, så insentiver for å støtte opprettelsen av offentlig ladeinfrastruktur er også viktig.

Kjøpsinsentiver som er rimeligere og rettet mot kjøpere med høyere inntekt vil gjøre elbiler tilgjengelige for flere. For eksempel kan skattefradraget være refunderbart, slik at personer som ikke har riktig skatteplikt fortsatt kan nyte godt av fordelene med kreditten, eller kreditten kan være tilgjengelig på salgsstedet.

Vi planlegger ytterligere forskning som kan identifisere måter å overvinne barrierene identifisert i denne forskningen og bidra til å skape en rettferdig og ren transportfremtid for alle.